Papart Arıcılık



30 Mart 2011 Çarşamba

Organik Bal Üretimi


Ekolojik bal üretimi;üretim aşamasında  hiçbir şekilde kimyasal bir girdi kullanmadan,üretimden tüketime kadar her aşaması kontrollü ve sertifikalı tarımsal üretim biçimi olarak tanımlanır.Etko sertifikasyon kuruluşuyla çalışıyorum.üretimin her aşaması kontrol ediliyor.belirli peryotlarla denetleniyor ve alınan numuneler laboratuvara gönderilerek inceleniyor.
hazırlık yapıldıktan sonra yola çıkıyorum.yollar karla dolu..mısırlı,taşköprü,balıklı ve erikli köyleri geçildikten sonra arılıktayım.
ekolojik üretimde kovanlar bitkisel orijinli dış yüzey koruyucularla korunmalıdır.bende bezir yağını kullanıyorum.arılıktaki kovanlar aşamalı olarak yeni ve organik üretime uygun kovanlarla değiştirilecektir.bu yönde hızlı bir şekilde çalışıyoruz.tarım il müdürlüğü proje kapsamındaki arıcılara 20 şer adet kovanla detekledi. il müdürümüz sayın Mustafa Duman'a bu desteğinden dolayı teşekkür ediyorum.

Aktarma başlıyor.ideal yumurtlama performansı sergileyen kovan.kış aylarında hiçbir şekilde besleme yapmıyorum.ilkbahar beslemesine ana nektar akımına 8 hafta kala başlıyorum.2 hafta kala da bitiriyorum. bal üretiminde hiçbir şekilde kek kullanmıyorum.bir kaç sene önce denedim önemli sayılır derecede katkı sağlamadı.beslemede doğalın yerini hiçbir ikame madde tutamaz.burdan hareketle bal dışında hiçbir maddeyle arılarda besleme yapmıyorum.bal alım sezonunuda ihtiyacım kadar balı beslemede kullanılmak üzere ayırıyorum ve mevsim durumunu dikkate alarak uygun şekilde sulandırarak besleme yapıyorum.
Arıları yeni kovana aktarma işlemi  tamamlandı.giriş deliği daraltılacak ve numaralandırılacak.yeni kovanda altlık telli ,kovan kapağıda sıcaklık ve yağmur-dolu sesi azaltmak için strafor konuldu.
    İlkbahar beslemesine bu gün başlıyorum.yemlik olarak plastik malzeme kullanmıyorum.yemliği kendi atöyemde yaptım.atmosfer basınçlı yemlik kullanırken soğuk havalarda bal şurubu kovan dışına akıyordu.bunu önlemek için bu yemliği geliştirdim.arıların bal şurubunu kolaylıkla alabilmesi içinde yemlik kenarlarına  merdivenler yaptım.

   Yemlikteki çıtaların üzerine, kapağında 6-8 delik açılmış kavanozu ters çevrildiğinde damlama belirli sürelerde olacaktır.böylelikle bir anda bal şurubunu alma engellemiş olur.

benim bölgemde ana nektar kaynağı haziranda başlıyor.bu döneme en yüksek populasyon yoğunluğuyla girmek için  besleme programını başlatıyorum.uygun şekilde balı sulandırıyorum.vitamin takviyesi yapmıyorum.çünkü balın içinde gerekli vitaminler mevcut.kendi balımı kullandığım içinde hastalık etmeni bulunmuyor.en güvenli besleme doğal besleme olduğu tartışmasız bir gerçek.
Hastalıklar ;Varoa  parazitine karşı organik asitleri kullanıyorum.Nosema denilen hastalık yanlış beslemeden kaynaklanan bir hastalıktır.sonbahar döneminde zamansız ve su oranı yüksek besin maddeleriyle yapıldığı zaman ileriki aylarda fermentasyona bağlı arı barsaklarda ortaya çıkan olumsuzluklardır.bunun tedavisi öncelikle arıcıda başlanmalıdır.ırktan kaynaklanır tezi bana göre doğru değildir.Bu hastalık kafkas karşıtları tarafından daha fazla diğer ırktan ana arıları satmak için bir çok yönden yapılan haksız eleştiri gibi  kafkas arısına özgü bir hastalık olarak ortaya sunsalarda mantıklı düşünüp seztez çıkardıklarında kafkas arısının soğuk iklim arısı olduğu,  kovan içinde daha çok soğuk sıcak teması meydana geldiği ve böylelikle nem oranı arttığı, arıcı önlem almadığı zaman da fermentasyon sonucu hastalığın tetiklendiğini görecekler.bunlar maksatlı yapılan söylemlerdir. Arıcılar olarak bizler bilgi üretmede yarışalım.yarışalım ki bu işi daha çok geliştirelim,geliştirelim ki daha fazla kazanalım.biz kazanırsak TÜRKİYE kazanır.selam ve saygılarımla.




Hiç yorum yok: